Vårt personale

Vi er et team som jobber tett sammen og utfyller hverandre med forskjellig kompetanse. Det gir mangfold og varierte tilbud i Wergelandsveien barnehage. Vi er veldig glade for å kunne jobbe i byens minste, men fineste barnehagen. Her blir både barna og foreldrene sett og verdsatt. Vi ivaretar barnas personlighet og deres tanker om verden, andre mennesker og seg selv. Vi lytter oppmerksomt til hva foreldrene ønsker for sine barn og deres tanker om barnehagehverdagen. Vi tror på barnas medvirkning og deltakelse i barnehagen. De blir inkludert i alle slags aktiviteter, fra matlaging til blomsterplanting, og i barnemøte er de med i planleggingen. Vi satser miljøvennlig, vi kildesorterer og komposterer sammen med barna. Et sunt, variert kosthold og mest mulig økologisk mat er det som kommer på vårt bord. Barna er med på å lage maten og her lærer de å lage middagen fra bunnen av. I Wergelandsveien barnehage finner du de voksne på gulvet, i sandkassa, i putekroken med en bok i hånda, tre barn på fanget og minst et på hver side. Av og til tror du det er en klovn du møter, men så er det en utkledd voksen.

Hos oss er DU hjertelig velkommen!

Lesestund.jpg

Kirsti Hamre

Kirsti er styrer og barnehagelærer i vår barnehage. Hun jobber 25 % på kontor og 75 % på avdelingen. Kirsti tok utdanningen som førskolelærer på Kristiansand Lærerhøgskole med fordypning i barn, bevegelse og natur. Det gjør at vi benytter oss veldig mye av turområdene rundt barnehagen. Hun liker å vandre rundt med barna i Baneheia, Ravnedalen, Eikelunden og andre naturskjønne plasser. Sammen med Kirsti høster vi bær og lager f.eks. syltetøy, finner materialer for å være kreative, lærer mye om planter og dyr og mye mer. Helt siden oppstarten i 1994 har Kirsti jobbet i Wergelandsveien barnehage. Hun bor med samboer Even og sønnen Filip på Lund.

Ann-Kristin er utdannet barnehagelærer ved Universitetet i Agder.

Hun jobber 100% som barnehagelærer. Hun trives best utendørs sammen med barna, om det er ute i skog og mark eller i sandkassa – det spiller ingen rolle!
Ann-Kristin er ei blid sørlandsjente som liker å være ute på tur, gå på konserter. Hun liker godt å strikke og være sammen med venner og familie.
Bor på Hellemyr sammen med samboeren sin Morten.

Ann-Kristin Lund

292200715_10166393321530640_3931194478465730980_n_edited.jpg

Janne er ansatt som assistent i 100% stilling. Hun har over 17 års erfaring med arbeid i skole/SFO og barnehage. I 6 av disse årene jobbet hun med barn med spesielle behov, men karrieren som barnepasser startet allerede som nabolagets trillepike som 8 åring. I tillegg har hun drevet en barneklubb noen år, samt vært dagmamma da hun var hjemme i permisjon med sine egne barn. Janne har tidligere bodd i Litauen og der drev hun blant annet med veldedighetsarbeid for et barnehjem.

Janne er blid og sporty, hun er glad i lange turer utendørs og er opptatt av gjenbruk og kortreist mat. Bor på Grim med sin litauiske samboer og deres tre jenter som er fra 3 til 14 år.

Janne Larsen

Sandra Klingenberg

Sandra er ansatt som assistent i 50 % stilling. Sandra er født og oppvokst i Tromsø. Hun er veldig glad i å utforske nye plasser og liker nye utfordringer i hverdagen. Sandra er utdannet interiørkonsulent, men har de siste årene funnet ut at hun trives veldig godt med å jobbe i barnehage. Da hun bodde i Tromsø, jobbet hun som tilkallingsvikar i andre barnehager. Sandra liker veldig godt å være på turer, finne på aktiviteter og å gjennomføre formingsoppgaver sammen med barna.

Sandra_edited.jpg
cv bilde_edited_edited.jpg

Julia er utdannet barnehagelærer ved Universitetet i Agder, med fordypning i kunstfag. Hun elsker kreativt arbeid, og begir seg ut på det meste av prosjekter med stor entusiasme. Hun har sydd siden tidlig i tenårene, og gleden i skapende arbeid fikk grobunn bak morens symaskin i barndommen. Hun brenner for å være skapende og kreativ sammen med barn, både inne og ute, og er glad i å benytte seg av naturmaterialer og gjenbruk. Julia er oppvokst i Norge, Skottland, USA og Malaysia, og er glad i å reise og oppleve nye kulturer. Hun har et godt humør, er leken, og stortrives med å jobbe med barn. Hun er opptatt av hagebruk og dyrking, og bruker mye tid i egen kjøkkenhage hvor alt fra poteter og gulrøtter til bær og blomster dyrkes frem. Hun er trebarnsmor for barn i alderen 7-10 år, og er bosatt på Mosby sammen med sin samboer, Magnus.

Julia Ofstad

Kaja Sørbotten Nodeland

Kaja er ansatt som barnehagelærer i 25 % stilling. Kaja er født og oppvokst på Grim og hadde sin første erfaring som barnehageassistent da hun var 16 år i nettopp Wergelandsveien barnehage. Dette gjorde at hun noen år senere tok valget om å bli førskolelærer.

Hun tok førskolelærer-utdannelsen ved universitet i Agder fra 2010- 2013 og deretter et år med drama. Som pedagog har hun en stor lidenskap for det kreative og frie barnet og har også 6 års erfaring fra Steinerbarnehage.
Hun elsker å synge, fortelle eventyr, ha samlingsstunder og å skape magiske lek-univers med barna. Hun prøver å inspirere barna til lek ved å være tøysete, kreativ og rar.

Hun bor et steinkast fra barnehagen med sin mann, 3 barn og sine 6 høner.

kaja1_edited.jpg

Wergelandsveien barnehage er foreldreeid og organisert som et andelslag. Barnehagens styre velges av Årsmøtet i andelslaget som avholdes på våren hvert år. Styret består av 3 representanter og 1 vara fra andelseierne og 1 representant fra de ansatte. Dersom det er noe du vil ta opp, er det bare å ta kontakt med en av styremedlemmene.

Fra april 2023 består styret av følgende personer:

• Maria Løland Jacobsen

• Tuva Høiby Hoff